קרבון קלין טק - ניקוי פיח מהמנוע

ביטול שסתום EGR

אם אתם רוצים לדעת מהו EGR, מה תפקידו ברכב, וההשלכות של ביטול השסתום - המשיכו לקרוא. לפניכם היתרונות והחסרונות הפוטנציאליים של ביטול EGR כדי שתוכלו לקבל הבנה מקיפה האם להזמין שירותי ביטול EGR מאיתנו. חשוב לציין הביטול מתבצע רק לרכבים שסיימו אחריות יצרן.
ביטול egr

✔️ מומחים בביטול EGR ללא נזק!

☑️ הביטול רק לרכבים שאינם באחריות יצרן

✔️ מתאים לרכבים בלבד! {ללא משאיות ואופנועים}

☑️ ייעוץ טלפוני חינם עם מכונאי מטעמנו.

✔️ מחירים הוגנים ושירות בפריסה ארצית

מה זה EGR?

EGR הוא ראשי תיבות של Exhaust Gas Recirculation, כלומר מחזור גזי פליטה. זהו רכיב במערכת הפליטה של ​​רכב המאפשר לכמות מסוימת של גזי פליטה להיכנס מחדש לתא הבעירה.

גזי פליטה מכילים חנקן, חמצן, פחמן דו-חמצני, אדי מים, ופליטת מזהמים כמו תחמוצות חנקן (NOx).

זה עובד על ידי הפניית חלק מגזי הפליטה חזרה לסעפת היניקה, שם הוא מתערבב עם אוויר צח ודלק לפני הכניסה לתא הבעירה. תהליך זה מוריד את טמפרטורת הבעירה, אשר בתורו מפחית את היווצרות גזי NOx מזיקים.

מה זה EGR
מה זה EGR

ביטול שסתום EGR

חשוב לציין שביטול מערכת ה-EGR ללא מומחיות מתאימה עלולות להיות השלכות שליליות הן על הפליטות והן על ביצועי המנוע.

לכן, עבור אלה המבקשים לשפר את ביצועי המנוע או את יעילות הדלק, בחינת אפשרויות ביטול EGR עשויה להיות שווה לשקול – בידי מומחים בתחום בלבד.

סוגים של EGR

ישנם שני סוגים עיקריים של EGR:

  • EGR מכני: זהו סוג ה-EGR הפשוט יותר והוא עובד באמצעות שסתום מכני. השסתום נפתח ומסגר לשלוט בכמות גזי הפליטה הנכנסים מחדש לתא הבעירה.
  • EGR אלקטרוני: זהו סוג ה-EGR המתקדם יותר והוא עובד באמצעות חיישנים אלקטרוניים. החיישנים מנטרים את טמפרטורת גזי הפליטה, את רמת החמצן בגזי הפליטה ואת מהירות המנוע. המידע הזה משמש כדי לשלוט בכמות גזי הפליטה הנכנסים מחדש לתא הבעירה.

בעיות ב-EGR

שסתום EGR יכול להיתקל בבעיות שונות, כגון:

  • סתימה: זהו הבעיה השכיחה ביותר בשסתום EGR. סתימה יכולה להיגרם על ידי הצטברות של פיח או לכלוך.
  • בלאי: שסתום EGR הוא רכיב פעיל והוא עלול להישחק עם הזמן.
  • תקלה חשמלית: שסתום EGR אלקטרוני יכול להיתקל בתקלה חשמלית.

 

הבחנת באחד מהתסמינים האלה? ייתכן שיש לך בעיה בשסתום EGR:

  • נורת "בדוק מנוע" דולקת
  • צריכת דלק גבוהה
  • ירידה בביצועים
  • הצטברות של פיח בתא הבעירה

 

ביטול שסתום EGR
ביטול שסתום EGR

היתרונות והחסרונות של ביטול EGR

כאשר מערכת EGR מבוטלת או מושבתת, מתרחשים מספר שינויים בתוך פעולת המנוע. לביטול EGR, כמו כל שינוי במערכת המנוע של הרכב, יש חלק נכבד של יתרונות וחסרונות.

בצד החיובי

ביטול ה-EGR עלולה להוביל לתגובת מצערת משופרת ולהגדלת תפוקת הכוח. הסיבה לכך היא שללא מחזור של גזי פליטה, המנוע יכול לקבל נפח גבוה יותר של אוויר צח, וכתוצאה מכך תהליך בעירה יעיל יותר.

בנוסף, נהגים מסוימים עשויים להעריך את ביטול שסתום EGR, מה שיכול לפשט את התחזוקה ולהפחית את הסיכון לכשלים הקשורים ל-EGR.

בצד השלילי

השבתת מערכת ה-EGR עלולה להגביר את פליטת ה-NOx, מה שעלול להיות בעל השפעות מזיקות על איכות האוויר ולתרום לזיהום הסביבה.

יתר על כן, ללא אפקט הקירור של מערכת ה-EGR, המנוע עלול לחוות טמפרטורות עבודה גבוהות יותר, מה שעלול להגביר את הסיכון להתחממות יתר ולשחוק את רכיבי המנוע לאורך הזמן.

היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא ההשפעה על צריכת הדלק. בעוד שביטול EGR עשוי להוביל להגדלת תפוקת הכוח, הוא יכול גם לגרום לירידה ביעילות הדלק.

היעדר היכולת של מערכת ה-EGR להוריד את טמפרטורת הבעירה עלול להוביל לשריפת דלק פחות יעילה, ובסופו של דבר להשפיע על הקילומטראז' של הרכב.

שוקלים ביטול EGR? פנו לקרבון קלין טק

כשמדובר בביצוע שינויים במערכת המנוע של הרכב שלך, חשוב להסתמך על המומחיות של אנשי מקצוע המתמחים בביטול EGR. הנה שלוש סיבות מדוע כדאי לסמוך על המכונאים שלנו.

לנו בקרבון קלין טק ניסיון של שנים בתחום ביטול EGR. אנו מבינים את המורכבויות של מערכות EGR ואת ההשלכות הפוטנציאליות של המהלך.

בנוסף, אנו נשארים מעודכנים בהתפתחויות האחרונות בענף ומצוידים בידע ותוכנות ניהול מנוע להבטיח תהליך ביטול תקין ובטוח של ה-EGR.

5/5 - (14 דירוגים)

מידע נוסף שיעניין אותך

דילוג לתוכן